Lusen dressyrtävling 7/2-15


Andra helgen i februari var det dags för årets första tävling för mig och Lusen! Var i stallet redan vid 8 på tävlingsdagen och slapp stressa. Jag och Evelina startade direkt efter varandra så vi kunde gå ut på framridningen tillsammans, det är alltid skönt att vara två. 
 
Lusen kändes pigg och glad, var väldigt på honom i början så jag skulle få igång honom. Sen valde jag att galoppera innan jag började jobba i traven, det känns som att det var ett bra val då han både blev mjukare i kroppen och piggare. Rent allmänt så kändes han väldigt trevlig just innan vi skulle in på banan. Tog båda fattningarna, travade på bra framåt och jag hade nästan ingenting i handen. 
 
På banan skötte han sig bra till en viss del. Alla travmoment är jag nöjd med, även om jag kunde ha ökat lite mer på mellantraven till exempel. Men han var väldigt fin och gjorde det han skulle helt enkelt! Sen kom galoppen då, där vi alltid brukar ha en massa tjorv och även denna gång blev det en hel del slängtrav lite överallt. Den här gången tyckte jag att jag hade honom framme och jag hade även jobbat igenom galoppen rätt ordentligt på framridningen så jag blev väldigt less på honom att han håller på så här. Nästa gång ska vi banne mig inte ha ett enda avbrott förrän övergången till trav!
 
 
Men överlag är jag väldigt nöjd ändå då han ändå var fin på framridningen. Vi slutade på 59.11 % och det räckte till en andraplats, så det blev vår första prisutdelning följt av vårt första ärevarv! 
 
 

Börjar rida vid 1:20 någon gång. Här ser man hur han krånglar i galoppen, blev lite småless på honom för han var så fin i övrigt. Bättre lycka nästa gång!
 
/Linnéa


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0