Fyra hästar på två lektioner

Nu har jag lite ridning att berätta om! Red både i onsdags på min vanliga lektion och istället för Elvira i torsdags. 
 
I onsdags red jag först Lusen, sen bytte vi hästar efter halva lektionen så då fick jag rida Nixon. Lusen var väldigt, väldigt fin att rida och när jag sedan bytte till Nixon blev det en rejäl omställning. Det gick inte något vidare bra för mig men det var roligt att rida Nixon igen, var närmare två år sen sist. Fina killen!
 
I torsdags hade vi samma upplägg med lektionen, vi bytte häst efter hälften av tiden gått. Fick börja rida Mónika, hon var fin men lite åt det segare hållet så jag fick verkligen jobba. Det känner jag av nu kan jag säga, haha. Sen fick jag hoppa upp på Bea istället, den nya ponnyn. Hon var väldigt fin, tog en stund att hitta knapparna lite men i slutet var hon hur fin som helst! Tror hon kommer passa bra så småningom. 
 
På båda lektionerna gjorde vi lite bogen in på volten, vi red inte något hårt utan fokus låg på att ställa om sig till en ny häst och kunna anpassa sin ridning efter hästen. Kul att byta lite sådär!
 
Fina Bea!
 
/Linnéa


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0