Pilbågen!

Har en del ridning att skriva om men orkar inte nu.. Måste dock berätta om mitt senaste "pyssel"! :D
 
Jag har funderat ett tag på att lära mig att skjuta pilbåge. Har provat det för lääänge sedan och det rätt kul och fett coolt! Dessutom kan man kombinera det med hästar och skjuta från hästryggen om man så vill och kan. ;)
Så, förra veckan när jag åkte ut till min sommarstuga så kom jag på att vi faktiskt har en pilbåge där. Så den fick följa med hem för uppfräschning!
Det satt vit och svart eltejp runt den och den en gång vita strängen var typ brun och jättesliten..
 
Nu är den ganska fin faktiskt! Jag har satt fejkskinn runt "handtaget" och bytt ut strängen till en svart. Sen har den fått lite koppardetaljer här och där. :) Det enda som saknas är den lilla "pluppen" som pilen ska vila mot. Jag drog bort den gamla då den var trasig, så måste hitta på något som jag kan använda istället.
 
Här är några bilder iallafall! Före och efter.
 
/Evelina
 
 
 
RSS 2.0