Porter/Final 11/3

På teoriveckan förra veckan pratade jag och Linnéa med Emmeli om att vi skulle vilja ha en lektion där vi bytte hästar med varandra efter halva lektionen. Så i onsdags så gjorde vi det! 
 
Vi började med våra "egna" hästar så jag red Porter första halvan av lektionen. Han var lite stel i vänster varv men det släppte efter en stund och då var han jättefin. Vi jobbade lösgörande med lite bogen in på stora mittvolten.
 
Sen när vi bytte hästar så fick jag rida Fille!! Jag har inte ridit honom särskilt mycket och jag kan knappt komma ihåg när jag red honom sist hahah. Han var iallfall väldigt trevlig! Han reagerade jättebra på vikthjälper och var väldigt mjuk och inte stel åt något håll :) Han är ganska kompakt och har kort hals vilket kändes lite ovanligt men han var jättemysig att sitta på haha! Bred och gosig ;)
 
Vi ska göra likadant nästa lektion också tror jag så det blir spännande! 
 
/evelina
 
 
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0