Pyssel - träns

Har påbörjat mitt projekt med att göra ett träns!

Har funderat lite fram och tillbaka på vilken typ av träns jag velat göra. Först lutade det mot ett hackamore då jag ville ha ett par mattsvarta hackamoreskänklar (hade varit rätt tufft!) men sen så fick jag inte tag på några skänklar att använda så jag bytte inriktning. Nu har jag bestämt mig för att det blir ett sidepull :) Lättare att hitta delar till!
 
Jag köpte skärpen för ganska länge sedan på Myrorna. Det mönstrade är tänkt att användas till själva nosdelen och sen lär jag klippa och klistra lite med resten. Ringarna köpte jag på Biltemas båtavdelning och nitarna på någon skomakaraffär i stan. De var silverfärgade från början så jag skaffade lite sprayfärg och spraymålade dem guldiga istället! :)
Båda kedjorna hade jag sen innan och jag lär använda dem till pannband skulle jag tro :)
 
Vet faktiskt inte varför jag ens kom på idén att göra ett träns, haha. Men jag tycker ju att det är skoj att pyssla och jag har inget bättre för mig så varför inte? Förhoppningsvis blir det fint! :) Vi lär väl se!
 
/Evelina
 
 
Skärpet som ska agera nosdel
 
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0