Bajstoan, feber och cp-ryggen

Efter tävlingen i lördags så stannade vi kvar på SURF och förberedde inför kvällens övernattning. Vi hade 70 papperstallrikar som skulle gömmas över hela anläggningen till en av kvällens lekar och cafeterian behövde städas.
 
Efter tävlingens slut så satte vi oss i cafeterian tillsammans med ett par andra som tävlat samt Anneli och Emmeli och åt upp överbliven mat. När vi ätit klart lyckades vi göra en deal med Emmeli att om vi städade undan allt i cafeterian så kunde hon städa på herrtoan där någon lyckats bajsa på väggen vid sidan av toan.. (hon hade inte sett hur det såg ut när hon tog på sig uppdraget heheh..)
Vi stod och skrattade så vi nästan grät nere i entrén medan Emmeli städade, hahah. Det blev inte bättre när det visade sig vara jättemycket bajs över/under/runt själva sitsen också. Det slutade med att vi slängde hela sitsen faktiskt. HAHA!
Jag FATTAR inte hur någon har lyckats missa toan så totalt att det hamnade på väggen?! Vidrigt och extremt otrevligt. Personen i fråga hade väl kunnat städa efter sig iallafall??

Så, dagens lektion för ALLA människor på ALLA toaletter: Lämna den i det skick du vill finna den. punkt..
 
Övernattningen flöt på riktigt bra och leken med papperstallrikarna verkade vara mycket uppskattad! Vi ledare tyckte den var ruskigt kul också. ;) 
Jag sov inte på SURF då jag varit påväg att bli förkyld i flera dagar. När jag vaknade på söndagen hade jag dock världens huvudvärk och feber.. Så jag fick stanna hemma och kunde inte åka tillbaka till SURF. :( På kvällen var febern borta dock! Så hoppas att den inte kommer tillbaka!
 
Idag, måndag, så skulle vi bygga sommarhagen åt SURFs hästar i Degernäs. Kände redan när jag klev upp att min rygg inte riktigt var helt bra. Fortsatte göra mig iordning ändå men när jag skulle sätta mig på moppen och köra iväg så högg det till i ländryggen...
Yayy... soffläge idag också..
Troligtvis så beror det på att musklerna är överansträngda så att muskelfästena "drar" lite i ryggkotorna, iallafall som jag förstod det när en sjukgymnast förklarade det förra gången det blev såhär.
Gick runt och frös (=spände mig) hela lördagskvällen också vilket kan ha påverkat en del också. 
Så dagen har idag ägnats åt att vandra runt långsamt i huset för att försöka röra på mig, ligga i soffan med en värmekudde på ryggen samt lite stretchövningar.. kul..
 
När mamma kom hem så sa hon att det bästa är att röra sig så att musklerna blir mjuka igen, även om det gör ont..
Så jag följde med och hämtade 4 bäddsoffor och 2 fotöljer som hon fått från sitt jobb och så åkte vi och lämnade dem på SURF! Så nu finns det två nya, fräscha soffor i teorisalen, en i US/Stallklubbens rum och en soffa + två fotöljer längst ner i cafeterian (dessa ersatte de fula, röd-lila fotöljerna som stod där förut)! De nya är mörkblåa :)
 
Det här inlägget blev vääldigt långt ser jag nu, hahaha! Läsvärt hoppas jag ;) 
 
/Evelina
 
 
 
Affischen för övernattningen som jag gjort! :)


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0