Porter, Porter och ännu mera Porter

Efter att vi tagit hem hästarna från betet så fick jag både rida igång Porter och rida honom under tiden det var ridläger på SURF.
Han har varit väldigt fin och galoppen har suttit som en smäck! Han har inte bytt med bakbenen eller tappat takten en enda gång under de 3 veckor jag ridit honom! :)
Vi har varit och utforskat mycket stigar i skogen och så har jag lekt med honom lös i ridhuset också vilket Porter tyckte var suuuperkul! 
Sista dagen jag red honom så testade jag rida honom på mitt egengjorda träns också. Ett sidepull, alltså bettlöst. Han skötte sig över förväntan och vi tränade på sits- och rösthjälper en del i kombination med det bettlösa. :)
 
Här kommer lite bilder på tränset! Det är gjort av en trasig remontnosgrimma och en gammal martingal. Tog reda på lite prylar när vi rensade ut ur förrådet på SURF, Rebecka hade tänkt slänga allt annars.
Pannbandet har jag "designat" själv och skurit ut ur en bit läder :)
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter att bilderna är tagna så har jag fixat en avtagbar käkrem också :)
 
/Evelina


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0