Porter 1/4

Igår red jag Porter i dressyrgruppen. Jag fick prova att rida med hans nya sadel vilket gick bra! Han kändes väldigt avslappnad och lugn med den faktiskt. Han är ganska känslig för hur sadeln ligger så den här nya ligger alltså rätt bra på honom :) Den skulle dock stoppas om så att den ligger ännu lite bättre!
 
Vi jobbade med övergångar på tygeln och lite bakdelsvändningar. Bakdelsvändningarna gick superbra! Övergångarna på tygeln gick lite mindre bra haha. Ibland blev de jättefina och ibland så tyckte Porter att vi skulle fortsätta springa snabbt och slängde upp huvudet. Jag orkade inte riktigt rida i slutet heller då min rygg strejkade när det skumpade i traven, måste ha lyckats göra illa mig tidigare i veckan på nåt sätt.. Det har gått över nu iallafall!
Överlag så gick lektionen bra! Han var lite stel i vänster varv men det släppte efter lite mot slutet.
 
 
Det är sällan det går dåligt med Porter nuförtiden faktiskt! För ett år sedan så var varje lektion en kamp och man hade tur om han gick lugnt och i stadig form ett par minuter totalt. 
Då var det inte alltid så kul att rida honom! Men jag var envis och skulle rida honom varje gång ändå haha! ;)
Nu börjar han vara riktigt, riktigt fin och det är alltid kul att rida honom! Vi kan börja fokusera på att utveckla "detaljer" nu istället för att kämpa på med formen och lugnet. Galoppen är däremot fortfarande lite knepig men snart så! :)
 
/Evelina
 
 
Bästa Porter! ♥


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0