Porter 19/3

I torsdags så fick jag rida Porter i storhästgruppen! :)
Det var flera borta i gruppen så vi hade mycket plats att jobba på, vilket var skönt. Vi skulle egentligen jobba med öppna men vi valde att lägga fokus på "grunderna" istället. Det passade bra när vi var så få eftersom att Emmeli kunde hjälpa oss mer!
I mitt och Porters fall så fokuserade vi på att vila på steget, både i skritt och trav. Han har lätt för att gå lite stötigt i skritten och när man är van vid det så märker man det inte. Så det var väldigt bra att få träna på det, inget som jag riktigt tänkt på förut. Utvecklingsområde helt klart! :)
Överlag så var han faktiskt riktigt, riktigt, RIKTIGT fin hela lektionen! Vi kändes som ett riktigt bra team då Porter lyssnade på minsta lilla vink och jag kunde justera ställning/böjning/fart med väldigt små hjälper när jag kände att han kom i obalans på något sätt.
 
Det kändes bra att rida Porter igen efter att ha ridit andra hästar förra veckan! Borta bra men hemma bäst som man brukar säga ;)
 
/Evelina
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0