Bea/Malma 12/3

I torsdags på ridningen körde vi samma koncept som i dressyrgruppen! Vi bytte hästar efter halva lektionen och jobbade lösgörande.
Jag började rida Bea vilket var väldigt spännande! Hon var lite stel åt höger men det släppte lite efter jag hade böjt igenom henne ordentligt. Hon var känslig och pigg men knäppte av i nacken lite i skritten. 
 
När vi bytte hästar fick jag rida Malma. Hon är verkligen inte min typ av häst om vi säger så haha. Hon var väldigt stark och stel åt båda håll vilket var lite jobbigt. Jag som är van vid att vara jättemjuk i handen och rida med små hjälper på Porter kände mig jättebrutal när jag var tvungen att hålla så mycket i Malma... Så det kändes inte så roligt att behöva "bråka" så mycket med henne. Det blev ännu värre när hon var så stel haha.
Skulle vilja testa rida henne en hel lektion så att man får mer tid att bekanta sig med varandra och så att jag får rida fram henne med min egen taktik. Igår var hon som en bulldozer och mina händer ville gråta efter lektionen typ :P
 
Så, 2 hästar som jag aldrig ridit förut på en och samma lektion! Bea var helt klart roligare enligt mig, hon var himla trevlig och kommer nog att bli en superbra ridskolehäst! Väldigt stabil redan nu! :)
 
/Evelina
 
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0