Porter 26/2

Igår i kombigruppen hade vi hoppning!
Det var fokus på serier så vi hade 3 hinder uppställda på medellinjen efter varandra, vi skulle komma in i trav, hoppa första hindret, 1 galoppsprång, oxer, 2 galoppsprång, oxer.
 
Jag red Porter och han var rätt så taggad om vi säger så. Det var lite knepigt att komma in i trav de första gångerna innan jag fick koll på var han hade alla sina ben. ;)
 
Överlag gick det faktiskt väldigt bra tills Emmeli höjde upp sista hindret i slutet, det låg på 1m, då stannade han. Vi försökte ta oss över ännu en gång men då väjde han undan igen. Jag lyckades göra en rätt så smidig avramling där också... Precis när han väjde så hann jag tänka att "nu borde jag nog hoppa av". Sagt och gjort så slängde jag över ena benet så jag lyckades landa på fötterna brevid huvudet på Porter! Hade jag inte "hoppat av" så hade jag troligtvis kraschat rakt in i hinderstödet/hindret :P
Första gången jag trillar av Porter och sist jag föll av var 3-4 år sedan, så ser det lite som en bedrift faktiskt, haha!
 
Det gick bra iallafall och jag hoppade upp och körde igen, men på 90cm. Då hoppade han hur bra som helst utan att tveka överhuvudtaget! :)
 
Jag ska fortsätta hoppa honom och vi ska satsa på att hoppa den höjd som Porter känner sig trygg på. Sen får vi se om vi kan höja upp eftersom! 
 
/Evelina
 
 
Gammal bild


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0