Disney 12/4 och 14/4

I söndags när jag skulle rida så lyckades jag tajma in just när det regnade som mest haha. Så det blev ingen lång tur utan red runt bygdegården och sen lite fram och tillbaka längs vägen.
Fick för mig att jag skulle rida med halsring så jag gjorde en provisorisk sådan och satte runt halsen på Disney. Jag valde att ha sidepull-tränset så att jag kunde rida på långa tyglar utan att det tryckte alls någonstans. Ett bett ligger ju som emot i munnen hela tiden och ja, hahah, jag fick väl för mig att det skulle störa på nåt sätt.
 
Tränade först på skritt-halt-skritt vilket gick bra. Hon var lite pigg men lyssnade ändå när jag tog i halsringen och stannade. Det gick bra i trav också och där gick det att styra lite fram och tillbaka över vägen med hjälp av bara sitsen. Hon sprang gärna med nosen i marken som en liten hund haha, men lyssnade när jag bromsade och det gick både att sakta av till skritt och justera travens hastighet!
Galoppen gick lite mindre bra då hon ville springa fooort! ;) Då fick jag använda tyglarna för att bromsa.
Väldigt kul var det iallafall! Kommer definitivt prova fler gånger :)
 
 
 
Igårkväll så var jag och red Disney igen. Jag hade tänkt ut att vi skulle träna samma övning som sist när Ylva var med, så jag la fram bommar och ett litet krysshinder på banan. Den här gången så la jag 2 galoppbommar på ena sidan av hindret och en bom efter så kanske hon kunde hålla galoppen efter hindret bättre!
Det fungerade faktiskt måste jag säga! :) Hon börjar förstå att det lilla krysshindret inte är högre än 20 cm också och gjorde inte världens hopp över det igår. 
Vi tränade på att gå över i både trav och galopp. Några gånger så travade hon bara över krysshindret också, inget hopp alls! :)
 
Red bara runt 30minuter på banan och travade och skrittade av längs vägen sen :)
 
/Evelina
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0