Porter 8/4

I onsdags så hade vi fokus på övergångar! Den här gången så skulle vi göra övergång från trav - skritt - trav samtidigt som hästarna gick skänkelvikning längs med långsidan. Inte det enklaste kan jag säga haha!
Skänkelvikningarna var med huvudet bort från väggen också vilket gjorde att Porter gärna överböjde sig i sidan tills jag fick lite mer koll på vad jag höll på med. ;)
Han var faktiskt RIKTIGT fin hela lektionen! Han hade en väldigt jämn och bra takt i traven och när vi galopperade så hade han ett lugnt tempo redan från fattningen. Högergaloppen var lite svårare då han gärna tappade takten lite ibland.
Annars så var det som stod ut lite extra mycket övergångarna från skritt till trav. De blev jättefina! Han höll formen och smög som upp i trav! Väldigt fint! :)
 
/Evelina
 
 
Har lite bildbrist haha! Måste fixa lite nya bilder känner jag..


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0