Kate 1/10

Igår på ridningen så hade vi markarbete/hoppning!
Vi fick välja hästar så jag valde Kate. Tycker om henne jättemycket och jag känner mig trygg när jag hoppar henne. Jag är lite för feg för att kunna hoppa Porter när hindren blir högre. Eller kan kan jag ju, men det känns inte lika kul när han känner direkt man blir osäker och då gör ordentliga tvärstopp..
Nog kan jag hoppa honom sålänge hindren inte är högre än 80cm. Men högre vill jag inte hoppa med honom eftersom att jag själv är såpass osäker och då känns det inte rättvist mot honom att han också ska känna sig osäker eller hur jag ska säga.
 
Hursomhelst! Vi hade en övning med ett relaterat avstånd, ett hinder där vi skulle komma in i trav och en kombination med 2 studs - 1 galoppsprång - oxer.
Kate var jättefin hela lektionen! I slutet fick vi hoppa bana 2 gånger och det gick hur bra som helst. I slutet låg några hinder på runt 90cm.
 
Vill definitivt rida Kate mer framöver, hon är som så mysig och personlig på nåt vis :)
 
/Evelina
 
Här är en video från en tidigare hopplektion då jag hade Kate! :)
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0