Upptäcktsfärd och bus med halsring!

Idag och igår har jag varit och ridit Disney! :)
 
Igår så var vi ute ganska länge, kanske 1,5 - 2h, och lekte upptäcktsfärd. Vi gick in på i princip alla stigar vi hittade och det blev en hel del galopp där underlaget tillät. Vi red ner och kikade på havet också! Eller Tavelfjärden, men det är ändå havet! Har inte ridit dit någon gång förut så det var spännande. :) Dock så låg det nån typ av kadaver brevid stigen vilket inte var så trevligt.. jag tror att det var en älg med tanke på storleken. Det verkade ha legat där ett bra tag iallafall, minst hela vintern. Såg flera levande djur också! 3 harar, 3 tranor och 3875982657 fiskmåsar!
 
Bild från igår!
 
Idag så ställde jag ut lite olika "hinder" på ridbanan. Det blev några vattendunkar och sockerbitar som fick agera koner, typ. Sen la jag ut 2 bommar och stack ner en stängselpinne i ena hörnet av banan. Jag hängde en svart sopsäck över stängselpinnen också.
Tänkte jobba vidare med "halsringsträningen" (haha) som vi testade för någon vecka sedan när vi red längs vägen. Så Disney fick ha på sig sidepullet med de jättelånga tyglarna + halsring. Jag red barbacka så att jag lättare kunde inverka med sits och skänklar också.
I början var hon lite seg och förstod nog inte vad jag menade. Jobbade mycket med rösthjälper för att ändra tempo och använde halsringen + vikten för att styra. Det gick väldigt bra att styra i både skritt och trav faktiskt! I galoppen så provade jag aldrig att svänga men hon lyssnade och stannade när jag sa till. Vi kunde fatta galopp ganska snabbt från skritt också med hjälp av bara rösten i slutet också! Inga jättefina fattningar direkt men galopp blev det! ;)
Sopsäcken som prasslade i vinden var både suuperspännande och läskig på samma gång. I slutet så brydde hon sig inte om den alls dock! :)
 
Mamma var med och filmade lite med mobilen men får inte över det till datorn... Därför lägger jag bara upp lite screenshots istället! :)
 
 
 
 
 
 
/Evelina

Postat av: Ylva

Så fina! :D men nu måste hon upp lite i vikt ;)

2015-05-09 @ 23:12:59
URL: http://ydanielsson.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0