Nixon 29/4 och Mageno 30/4

I onsdags så fick jag rida Nixon i dressyrgruppen! Porter har ju varit lite ofräsch ett tag så han har vilat men enligt Emmeli så skulle han börja sättas igång nu igen! :)
Nixon var iallafall väldigt annorlunda jämfört med Porter haha. Han var lite svår att hålla uppe tempot på och ville helst traska på i sin bekvämlighets-trav. Vi hade programridning och det gick väl sådär. Orkade inte rida ordentligt då min rygg inte ville samarbeta med mig utan det gjorde ont när jag satt ner i traven.
Ingen höjdarlektion men det var kul att rida Nixon igen! :)
 
 
 
I torsdags så var vi bara 4st på ridningen. Det var Valborg så de flesta hade väl annat för sig. Jag fick rida Mageno vilket var kul tills min rygg sa ifrån igen... Den här gången gjorde det ont även när jag red lätt så jag bestämde mig för att vara snäll mot mig själv och hoppa av. Så det blev ingen lång lektion för min del men det var kul så länge det varade haha. Lyckades vrida mig så att det knäckte till i ryggen efteråt och efter det så släppte det som.
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0