Dressyrtävling då och nu

Tänkte att jag skulle jämföra min och Porters första tävling (maj 2013) och den senaste (februari 2015)! Ljudet togs bort från videorna när jag la upp dem på youtube, men men..
 
Första videon är LC:1 tror jag och den andra är LB:1. Jag tycker ändå att det har blivit ganska stor skillnad! Han är inte lika spänd och har en bättre takt i traven på den senare videon. Om man spolar fram till 3:40 på den första filmen så syns det tyyyyydligt hur spänd han var haha! Han hittade på en egen gångart ;)
Nu är han är stadigare och något högre i formen och känns allmänt mer tillfreds med allt. Min sits har blivit bättre sen jag började rida med dressyrsadeln också tycker jag! Jag sitter lite mer rakt nu :)
 
LC:1 maj 2013 
 
 
 
 
LB:1 februari 2015 (börjar själva programmet vid 1:00)
 
 
 
Avsaktningarna från galopp är väldigt dåliga i båda videorna haha. Han drog emot när jag försökte bromsa och då blev det lite bråk.. Men det är väldigt kul att se hur saker förbättras och hur man utvecklas! :)
 
/Evelina 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0