Depp-dag

Idag är en sån dag då jag bara känner mig ledsen. Eller typ snarare tänker efter på hur orättvist allt är.
Just idag tycker jag att det är orättvist att majoriteten av de som någon gång ridit i samma grupp som mig nu har egna hästar, de är dessutom jätteduktiga.. Det finns absolut saker i världen som är betydligt mer orättvisa, men det här är vad jag känner mig deppig över idag.
 
Jag vill också ha en egen häst och föräldrar som är hästintresserade och kunniga!
Jag vill också kunna ha någon slags plan för hur jag vill utvecklas tillsammans med min häst och hur vi ska nå vårt mål. På ridskola går inte det. Självklart kan jag ha mål men de är så extremt mycket svårare att nå när jag bara rider hästen jag vill utvecklas med 1 eller max 2 gånger i veckan. Dessutom kan jag inte välja vad jag vill träna på.
 
Målet jag vill nå med Porter är att få till normalare gångarter. Lugnare, stadigare trav och detsamma gäller galoppen. Det går ju inte att få till genom att bara sitta och bromsa. Att sitta och bromsa kan fungera för stunden, man får ett "snabbt resultat" men det känns som att det resultatet är extremt oärligt.
Porter behöver bygga muskler i ryggen, rumpan och buken så att han orkar samla ihop sig. Det är nyckeln.
 
Jag skulle sååå mycket vilja jobba cavaletti, små studshinder, klättring och liknande med honom då jag tror att det är rätt väg att gå. Men.....såklart... Han är ju inte min häst, så jag kan inte bestämma. Och det är det här som gör mig så ledsen. Jag har ingen makt.
 
På ridskola är det svårt att ha mål inom andra områden än dressyr och hoppning också. Jag skulle vilja lära mig om en massa olika saker! 
 
Nee, nu ska jag sluta sura och gå och se på nåt kul på TV, typ Partaj eller nåt haha.
 
/Evelina
 

Postat av: Ylva

Snart har du moppen framme så då får du komma och ta Disney lite oftare ;)! Även om hon inte är Porter så är det ju bara att hitta på saker med henne. hon ställer upp på det mesta! ;)

2015-03-16 @ 00:57:34
URL: http://ydanielsson.blogg.se
Postat av: Ylva

Snart har du moppen framme så då får du komma och ta Disney lite oftare ;)! Även om hon inte är Porter så är det ju bara att hitta på saker med henne. hon ställer upp på det mesta! ;)

2015-03-16 @ 00:57:39
URL: http://ydanielsson.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0