Tävling med Porter 13/6 - 2015

I lördags var det ju ridskoletävling i hoppning!
Jag hoppade 40cm med Porter ;) Jag har börjat vara så himla nervös inför varje gång jag ska hopptävla så det kändes som en lagom höjd den här gången.
Porter var jättelugn och lyssnade verkligen på mig! Vi hade en lugn och taktmässig galopp runt hela banan och den enda gången han drog iväg var mellan de två hindren i slutet när jag smackade på honom för att hoppa av och inte ta ett minisprång innan första hindret. Så han uppfattade det som att han skulle springa snabbare sen efter hindret även om det inte var det jag menade.
Annars är jag verkligen supernöjd! Att hindren var pyttesmå och banan bara bestod av 5 hinder bryr jag mig inte om. Porter var lugn och både jag och han tyckte det var kul! :)
 
/Evelina
 
Foto: Hanna Sundberg
 
 
Foto: Ebba Nyström


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0