Improviserad "nosgrimma"

Har lyckats improvisera ihop en "nosgrimma" som håller bettet bättre på plats i munnen på hästen!
Den fungerar faktiskt riktigt bra (!!) och gör att bettet ligger stadigt på plats då den lyfter upp det en aning. Samtidigt så drar den inte åt runt nosen så om hästen vill gapa eller gäspa så funkar det hur bra som helst! :)

Disney verkar trivas rätt bra med den faktiskt!
Här är några bilder :) Jag hade ett nosludd runt delen vid nosen också men det var svårt att visa hur jag gjort när det satt där. ;)
 
/Evelina
 
 
 

Postat av: Katarina

Smart idé! Mitt akhal teké-träns jag gjorde har också bara en "halv" nosgrimma :)

2015-07-26 @ 18:01:24
URL: http://saganomensaga.blogg.se

Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0