Linnéa - om mig

Jag heter Linnéa och är 18, snart 19, år gammal. Jag går mitt sista år på ekonomiprogrammet på Dragonskolan här i Umeå och tar därmed studenten nu i sommar. Det känns så fruktansvärt bra att det inte går att beskriva med ord, däremot är planerna lite oklara vad jag har tänkt hitta på sen. Resa, en lägenhet eller en häst, ja det får framtiden utvisa helt enkelt!
 
Jag har ridit sen jag var 11 år gammal, efter något år började jag utvecklas ganska fort då jag ett tag red upp till fyra gånger i veckan på två olika ridskolor och privat. När jag var 14 började jag i ponnyhoppgruppen på surf och det var väl då jag fick upp intresset för att våga satsa lite mer, även om jag inte hade någon egen häst kunde även jag få vara med på olika saker. Tiden i hoppgruppen har gett mig mycket än idag och för mig är det ett roligt minne då jag fick "rå om" Nixon i två år.
 
Jag och Nixon sommaren 2013.
 
Efter två år bestämde jag mig för att byta gren och slutade i hoppgruppen. Istället började jag i ponnydressyrgruppen där jag till en början bytte runt mellan ponnyerna. Sen någon gång fick jag rida Lusen, eller Lusardo som han egentligen heter, och vi klickade direkt. Allt sen dess har jag ridit honom i stort sett varje vecka och vi har utvecklats enormt tillsammans. Från att inte kunna hålla galoppen till att göra fattningar från skritt (om han är på humör det vill säga). Från att få 51 % i LC:2 till att tävla på LB-nivå.
 
Jag och Lusen.
 
Jag brukar även rida min medryttarponny Kryckan 1-2 gånger i veckan. Hans riktiga namn är Biscuit Gold, han är en maxad d-ponny som tävlar mycket i hoppning med sin ägare Agnes. 
 
Kryckan.
 
Ibland brukar jag ta hand om två ponnyer vid namn Bambino och Ice Queen när deras ägare åker bort, bland annat i somras hade jag dom i en vecka ungefär.
 
Jag och Bambino i somras. 
 
I framtiden hoppas jag på en fortsatt utveckling för mig själv som ryttare, med Lusen eller någon annan häst. Fler tävlingar är inplanerade och jag är mer taggad än någonsin!
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0