Evelina - om mig

Jag heter Evelina och är 17 år gammal. Jag går andra året på Midgårdsskolans musikprogram där jag trivs bra trots att skolarbete inte är det roligaste jag vet! Mitt huvudinstrument är piano men jag spelar även andra instrument.
 
När jag inte är i skolan eller pluggar så tillbringar jag min tid i stallet eller med mina knasiga kompisar. Jag tycker även om att fotografera så det lär komma upp en del bilder här!
 
Jag började rida när jag var 7/8 år gammal. När jag var 13 började jag i ponnyhoppgruppen där jag red Hebel och sen även Rockbitz. Jag utvecklades sjukt mycket under tiden i hoppgruppen och det har format mig till den ryttare jag är idag.
 
Jag och Hebel
 
Jag och Rockbitz
 
 
Samtidigt som jag red i hoppgruppen började jag även rida i ponnydressyrgruppen. Där red jag Hebel fram tills att han blev skadad. Därefter fick jag byta häst till den nya ponnyn It's Ballymore Red Porter. Vi klickade inte direkt men jag tyckte att han var väldigt rolig att rida då han var pigg och känslig!
 
Jag och Porter

Efter 2 år i hoppgruppen så bestämde jag mig för att byta till en storhästkombigrupp. Det var tänkt att vi i Stallfemman skulle få en "egen" grupp som skulle vara sent på torsdagar, och så blev det! Efter det så har det börjat fler i gruppen också men vi är fortfarande världens härligaste grupp!
 
Så just nu rider jag 2 ggr i veckan på SURF, en gång i ponnydressyrgruppen och en gång i storhästkombin. Det har blivit så att jag rider Porter i både ponny- och storhästgruppen. Men jag klagar inte då han är bäst! ;)
Utöver ridningen på SURF så rider jag och tar hand om min medryttarponny Disney någon till ett par gånger i veckan. :)
 
Jag och Disney
 
Mina mål inom ridningen för det här året är att bli modigare inom hoppningen. Det konkreta mål jag satt upp är att stabilt ta mig runt en bana på 90-100cm. Jag vill komma tillbaka till hur orädd jag var när jag gick i hoppgruppen!
För dressyren är målet att komma upp emot 60% i en LB tillsammans med Porter. För att klara det så måste vi få till en bättre galopp vilket vi jobbar med.
Annars strävar jag nog efter att ha en allmänt bra känsla i ridningen oavsett vilken häst det gäller. :)
 
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0