Plan

Nu var det ett tag igen sen jag skrev här.... xD
Jag och Linnéa ska försöka fixa upp bloggen här så snart som möjligt så det blir lite roligare iallafall! :)
 
Den här helgen och förra helgen så har jag inte ridit Porter något. Förra helgen firade jag en kompis som fyllt 18 och i helgen så jobbade jag lördag. Hade tänkt åka med Linnéa till SURF på lördagkväll och rida + leka med Lillagubben men var så vidrigt trött och hade ont lite överallt så det blev inget..
 
Har gjort en plan nu för hur vi ska lägga upp träningen! :)
Har uppmärksammat att Porter gärna sätter ned höger bakben lite "utanför" kroppen, det är jobbigt att sätta det under sig. Det märks tydligt i höger galopp och skänkelvikning undan höger skänkel. Det märks extremt tydligt i hoppningen då han ofta byter galopp bak till vänster precis innan hindret om man kommer i höger galopp (så att han kan skjuta ifrån med sitt starka bakben).
Det syns på honom fysiskt att han är starkare i vänster bakben/vänster sida. Har inte tänkt så mycket på det förut men han är mer musklad på vänster "skinka" (hahaha), än på höger.
 
Så planen nu är att träna på det som är jobbigt och att flytta in höger bak under sig. Vi ska även hoppa studs på volt för att få ordning på att han byter galopp precis innan hinder. :)
 
Förhoppningsvis kan jag rida honom till helgen! :)
 
/Evelina
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0