Sivert

Har suttit ute med kisse i kopplet en stund idag.
I vanliga fall så är han ute själv men i lördagskväll kom han hem och hade antingen ramlat ner från något eller varit i slagsmål. Han var så sjukt hängig. Svansen hängde bara rakt ner och han ville inte riktigt gå eller sitta då han hade ont i ryggen/bakbenen. Han försökte hoppa upp i min säng men kom bara halvvägs och fick kravla sig upp sista biten. Sen låg han där som en sill och reagerade inte på nånting alls. När man tryckte långt bak på ryggen på honom så morrade han men orkade inte göra något mer.
 
Så mamma och min lillebror åkte in med honom till veterinären i Vännäs runt midnatt. Det visade sig att han hade tappat ett par klor och så hade han feber. Så han fick dropp och så kände de igenom honom över ryggen så att inget var brutet eller så.
Så nu har lilla Sivert 2 rakade rutor på ryggen och en liten rakad ruta på ena frambenet. Han får även äta Metacam ett tag framöver.
Nu är han ganska pigg iallafall! Han äter och dricker men är fortfarande lite slöare än vanligt. Han har även ett stort typ "blåmärke" under magen så jag undrar verkligen vad han har gjort... Skulle inte förvåna mig om han trillat ner från nåt träd eller så, han är extremt klantig för att vara katt.
Så fram tills idag har han mest fått vara inne och sitta ute i koppel. Men nu när han börjat vara piggare så lär han få gå ut själv snart igen :)
 
/Evelina
 
 
 
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0