Kate 10/4

När jag kom till stallet i torsdags så var jag lite förvånad över att inte Porter stod med på listan. Det har ju varit tänkt att jag skulle få hoppa honom så gick och frågade Emmeli om det var av misstag som han inte stod med (för det har hänt förut haha). Tydligen hade han varit ofräsch och travat lite konstigt när man svängde på långa tyglar så han skulle vila. Trist men bäst för Porter! :)
 
Så, jag valde att rida Kate då vi fick välja hästar (som vi nästan alltid gör nuförtiden haha)!
Har inte ridit henne jättemycket förut men de få gånger jag gjort det så har jag tyckt om henne. Vi hade hoppning - omhoppningssvängar på schemat.
Jag kan säga att jag var lagomt nervös innan vi skulle åka till SURF och fram tills att vi hade börjat hoppa. Jag har börjat vara nervös inför det mesta nuförtiden! Jag är ju inte rädd för att hoppa direkt, vi hoppade inte särskilt högt heller, men ändå så vill kroppen vara nervös... märkligt..
 
Hursomhelst! Det kändes verkligen som att vi klickade jag och Kate! Det kändes hemma på något sätt och jag blev mycket modigare än vad jag är när jag hoppar med Porter. Hon var lätt att placera bra på hindren och det kändes tryggt och kontrollerat! Det gick inte heller i 180km/h som det ibland kan göra med Porter haha ;) 
 
Det var riktigt roligt att hoppa med henne så jag hoppas på att kunan göra det mer framöver! :)
 
Mamma filmade när vi hoppade bana på slutet. Vågade inte riktigt göra några snäva svängar då jag var rädd att vi skulle snubbla omkull haha. Sista hindret fick vi ta om då vi hamnade lite fel första gången :)
 
/Evelina
 
 


Kommentera här!

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (visas ej på bloggen)

Om du har en blogg, länka den gärna här :)

Kommentar:

RSS 2.0